Den Danske Stat's tillidstjenester
Den Danske Stat - Tillidstjenester

Efterlevelseserklæringer

Information om politikker og efterlevelseserklæringer for tillidstjenesteudbyderen Den Danske Stats Tillidstjenester (CA1).

Politikker

Den Danske Stats (CA1) tillidstjenester efterlever politikker udgivet af Den Danske Stats tilsynsorgan. Disse politikker findes her

Efterlevelseserklæringer 

For tillidstjenesterne er der udarbejdet efterlevelseserklæringer (eng: "practice statements"), som beskriver hvordan tjenesterne efterlever kravene i de udgivne politikker.


Hent dokument: Den Danske Stat CPS ver. 1.3.pdf - Gældende

Hent dokument: Den Danske Stat TSA ver. 1.2.pdf - Gældende

Hent dokument: Den Danske Stat VA ver. 1.1.pdf - Gældende

 

Profiler

Tillidstjenesterne anvender og danner i øjeblikket certifikater, spærrelister (CRL), OCSP request/responses, time stamp tokens og signaturer/segl, som overholder bestemte disse specifikationer. 

Hent dokument: Den Danske Certificate Profiles ECC v1.0.10 (pdf)

Hent dokument: Den Danske Stat Signature format ECC v1.0.6 (pdf)

Hent dokument: Den Danske Stat Sammenligning af OCES2 og OCES3 v1.1 (pdf)

OCSP Service integration

Dokumentet, Den Dansk Stat Certficate Profile, beskriver formater for OCSP anmodning og svar. Til brugerorganisationer som anvender Den Danske Stats OCSP Service, beskriver nedenstående dokument aspekter omkring integration med servicen.

Hent dokument: Den Danske Stat OCSP Service Integration v1.0.0 (pdf)

Tidligere versioner

Hent dokument: Den Danske Stat CPS v1.2(pdf)

Hent dokument: Den Danske Stat CPS v1.1(pdf)

Hent dokument: Den Danske Stat CPS v1.0 (pdf)

Hent dokument: Den Danske Stat TSA Practice v1.1 (pdf)

Hent dokument: Den Danske Stat TSA Practice v1.0 (pdf)

Hent dokument: Den Danske Stat VA Practice v1.0.1 (pdf)

Kontakt Den Danske Stats tillidstjenester

Kontakt

Har du spørgsmål vedrørende Den Danske Stats tillidstjenester, er du velkommen til at kontakte os på: info@ca1.gov.dk

Support

For at kunne hjælpe dig bedst muligt i tilfælde af fejl, bedes du så vidt muligt angive nedenstående oplysninger i din mail:

  • Hvornår (tidspunkt) oplevede du fejlen?
  • Hvilken enhed (device) anvendte du (fx iPhone 11 med iOS version 16.2 eller stationær pc med Windows 10, version 21H2)
  • Browser (fx Safari, Chrome)
  • Beskriv fejlen:
    • Hvilken handling var den sidste, du som bruger udførte?
    • Hvad er referencekoden på seks karakterer?
    • Får du vist en fejlkode, eller en side som ikke responderer?
  • Hvis du har talt med den organisation, der driver den digitale løsning, hvor du forsøgte at signere digitalt, har den organisation da oplyst dig om, hvorvidt de oplever fejl?